Doğru Yol Partisi
  Son Dakika :   
 
 
 
ANASAYFA
GENEL BAŞKAN
VİDEOLARI
DANIŞMANLARI
PARTİ KURUCULARI
GENEL İDARE KURULU
MKYK
BAŞKANLIK DİVANI
Y.HAYSİYET DİVANI
İL BAŞKANLARI
İLÇE BAŞKANLARI
RESİMLER ve LOGO
TÜZÜK
PROGRAM
ZİYARETÇİ DEFTERİ
İLETİŞİM





MONTRÖ SÖZLEŞMESİ

  Genel Başkan Çetin Özaçıkgöz, bazı Emekli Generallerin geceyarısı yayınladığı bildiri ve Montrö Sözleşmesi hakkında açıklama yaptı :

            “Küçük bir azınlık kalan Muhtıra meraklılarının bu türlü hareketleri Millete 12 Mart’ı, 12 Eylül’ü, 28 Şubat’ı hatırlatmaktadır. Eğer muhtıra değil de fikir beyanı veya siyasi söylem ise, imzacıları Siyasi Parti kurup seçimlere girmeye davet ediyorum.

            Montrö Sözleşmesi Türkiye’nin 1936 yılında İsviçre’nin Montrö Kantonunda imzaladığı dış politika zaferlerinden biridir. Çanakkale ve İstanbul Boğazları ile Marmara Denizi, Karadeniz’i Ege ve Akdeniz’e bağlayan Uluslar arası Deniz yoludur. Bu andlaşma Türkiye’nin de içinde bulunduğu 12 Devlet tarafından 20 yıllığına imzalanmıştır. Uluslara arası bir deniz hukuku olup bütün devletlerin uymak zorunda olduğu  kurallar bütünüdür.

            Antlaşmanın 28 ve 29.maddesi taraflardan her birine sözleşmenin değiştirilmesi ve feshi talep haklarını vermektedir. Taraf devletlerden her birisi 2 yıl evvelden diğer taraflara bildirmek şartı ile sözleşmenin değiştirilmesi veya ortadan kaldırılmasını isteyebilir. Fakat 1956 yılına kadar geçerli olması planlanan antlaşmanın feshi veya değiştirilmesi yönünde, hiçbir devlet tarafından bu yönde bir talep ortaya atılmamıştır.

            Bu antlaşmaya göre “Savaş zamanı ve Barış zamanı” olmak üzere iki dönemde Türkiye’nin yetkileri çok büyüktür. Savaş gemileri ve ticaret gemileri üzerinde büyük tasarruf hakkımız mevcuttur.  Yani Montrö sözleşmesi 1.Dünya Savaşından önce imzalanabilmiş olsaydı, iki Alman gemisi boğazı geçip Rusya’yı bombalayamayacak ve Osmanlı kedisini savaşın içinde bulmayacaktı.

            Şimdi Lozan veya Montrö’yu tartışmaya açmakla sadece Türkiye’nin değil, diğr Karadeniz Devletlerinin de başına dert açarız. Çünkü ABD’nin bütün derdi savaş gemilerini Karadeniz’e geçirebilmektir.

            KANALİSTANBUL PROJESİNE GELİNCE ; Kanala ihtiyaç varmıdır?, Vardır. Montrö Boğazlar Sözleşmesinin imzalandığı 1936’da Boğazlardan günde 4 veya 5 küçük gemi geçiyordu. Şu anda ise günde 150 nin üzerinde devasa, tehlikeli madde taşıyan gemi geçmektedir.

            Türkiye, Montrö Sözleşmesinin 28 ve 29.maddelerindeki hak ve yetkilerini kullanarak, sözleşmede imzası bulunan devletlerden  kurulacak konsorsiyumdan, yapılacak kanalın yatırım maliyetini karşılamasını istemelidir. Biz DYP olarak bu projeyi 15 sene evvel, Kanalistanbul projesinden önce ortaya atmıştık. Biz Avrupa tarafında değil de, Anadolu tarafında Sakarya nehri yatağında yapılmasını öne sürmüştük”

Genel Başkan
Çetin ÖZAÇIKGÖZ
0505 7814070 (direk)

DYP Genel Merkezi [ 4.4.2021
 
Eklenen Yorumlar 


 

 
İçimizden

BİZE YAZIN

Her Hakkı Saklıdır. DOĞRU YOL PARTİSİ© 2010 Tasarım : Linear Yazılım

LİNEAR YAZILIM